جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
اخلاق تفکر در هایدگر، برونو و اسپینوزا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Riccardo Finozzi
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این اثر مواجهه با ادعای هایدگر مبنی بر پایان یافتن فلسفه است. مواجهه با این ادعا برای ما به شکل ایجاد روشی جدید یا طرح پرسشی جدید نبوده است، بلکه جستجوی ناهنجاری در آنچه هایدگر به عنوان پایان یافته حکم می کند، یعنی فلسفه به مثابه متافیزیک است. به نظر می رسد هایدگر در مواجهه تاریخی خود با تاریخ اندیشه، نویسندگانی را که در تعریف او از متافیزیک نمی گنجند، کنار گذاشته، کنار گذاشته یا فراموش کرده است. ما جووردانو برونو و باروخ اسپینوزا را انتخاب کردهایم، متفکران متافیزیکی که رویهای فلسفی را انجام دادهاند که قصد تخریب ذهنیت را ندارد، اما در واقع بدون نیاز به آن آغاز میشود. تولد سوژه بهعنوان واقعیت زمینهساز، با دکارت تأیید میشود و مدرنیته را آغاز میکند که به گفته هایدگر، فلسفه را فرسوده میکند و آن را به آغوش علم و فناوری مدرن میکشاند. برونو و اسپینوزا به ترتیب مقدم و پیرو تولد مدرنیته و علم مدرن هستند که با چشمی غیر از موضوع مدرن به آن می نگرند. به دنبال رویکردهای متفاوت آنها به فلسفه، ما همچنین رابطه آنها را با اومانیسم رنسانس که هایدگر آن را به عنوان تکرار تاریخی جهان روم رد کرده و به عنوان انحرافی از خاستگاه یونانی اندیشه تلقی می شود، بررسی خواهیم کرد. ما نشان خواهیم داد که چنین اخراج چقدر عجولانه است. هدف ما این است که نه تنها نشان دهیم که هایدگر اشتباه می کند، بلکه اگر تفکر غربی حاوی بذرهای غایت خود باشد، درک متفاوتی از جهان غرب و دستاوردهای آن نیز دارد. این سه نویسنده بر اساس هستی شناسی، عرفان شناسی و اخلاق درگیر خواهند شد و با این حال ما کل این کار را به عنوان یک اخلاق کلی تعریف کرده ایم. اخلاق تفکر نوعی عمل فکری است که می خواهد با درک خود نه به عنوان سوژه ای منزوی و ارباب طبیعت، بلکه به عنوان مکانی که در آن وحدت و کثرت طبیعت اندیشیده می شود، امکان سکونت در جهان خود را برای انسان غربی تصور کند. همزمان.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"سقوط" و رستگاری در اندیشه مارتین هایدگر و ژاک لاکان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tyler Akers
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی و بسط مفهوم «سقوط» مارتین هایدگر به عنوان یک اصل مهم تاریخی-فلسفی می پردازد. با این حال، سقوط اساساً به عنوان مفهومی از هایدگر اولیه درک می شود، در حالی که من استدلال می کنم که هایدگر همچنان به طور صریح و ضمنی در طول زندگی حرفه ای خود بر آن تکیه می کند. سقوط توصیفی از تاریخ فلسفی و غرب است که به متافیزیک معروف است و توصیف رابطه انسان با هستی است. بنابراین، سقوط به مهمترین جریانهای اندیشه متأخر هایدگر نیز مربوط میشود، از جمله حقیقت هستی، مرگ خدا، خدایان، غلبه بر متافیزیک و تفکر مراقبه. سپس الهیات سنتی روایت سقوط از پیدایش را در پرتو سقوط به عنوان مفهومی فلسفی تفسیر میکنم و «تخریب» خود هایدگر از متافیزیک غربی را در رابطه با یکی از اسطورههای بنیادی آن بسط میدهم. با بررسی درگیری هایدگر با نیچه، اهمیت درک در حال سقوط را در بازخوانی مرگ خدا و پایان متافیزیک نشان می دهم. من با گنجاندن روانکاوی ژاک لاکان به عنوان بسط دیگری از گفتمان هایدگر در مورد سقوط، نتیجه میگیرم که نشان میدهد گفتمان و رابطه سوژه با حقیقت هستی در هسته ساختار و روان رنجوری او قرار دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دکترین فیض پیشگیرانه در الهیات یاکوبوس آرمینیوس
نویسنده:
Abner F. Hernandez Fernandez
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : موضوع این پایان نامه به مشکل عدم توافق بین مفسران آرمینیوس در مورد ماهیت، منابع، توسعه و نقش های پیشگیرانه در جامعه شناسی آرمینیوس می پردازد. هدف پایان نامه بررسی، تجزیه و تحلیل و تعریف منابع احتمالی، ماهیت، توسعه و نقش مفهوم فیض پیشگیرانه یا «قبلی» در الهیات یاکوبوس آرمینیوس (1559-1609) است. منابع پایان نامه بر نوشته های خود آرمینیوس، عمدتاً نسخه استاندارد لندن، ترجمه شده توسط جیمز نیکولز و ویلیامز نیکولز، تکیه دارد. با این حال، من مکرراً برای روشن شدن برخی از ترجمه ها، به نسخه اصلی لاتین آثار او نیز مراجعه می کردم. منابع ثانویه نقش مهمی در روایت جهان، زندگی و خدمت آرمینیوس و همچنین برای پیشینه لطف پیشگیرانه داشتند. من همچنین از منابع ثانویه برای بررسی، تعادل، و حمایت از خواندن خودم از آرمینیوس در مورد لطف پیشگیری استفاده کردم. نتیجهگیریها آرمینیوس فضل پیشگیرانه را به جای اراده آزاد انسان در مرکز جامعهشناسی خود قرار داد و این آموزه را اساساً در تداوم با سوابق و چارچوبهای الهیاتی اصلاحشده و پروتستانی به جای منابع و دیدگاههای منحصربهفرد کاتولیک توسعه داد. برای آرمینیوس، فیض پیشگیرانه، کار روح القدس است که مقدم بر هر نوع مشارکت یا پذیرش انسانی در رستگاری است. فیض پیشگیرانه ناگزیر عمل می کند و آزادی اراده انسان را بازیابی و شفا می بخشد. تنها در این صورت است که در راه نجات به شیوه ای مقاوم عمل می کند. اگرچه بین کار درونی روح القدس و موعظه بیرونی کلام ارتباط خاصی وجود دارد، اما فیض پیشگیرانه به عنوان کار روح القدس محدود به این واقعه نیست. روح القدس جدای از کلام موعظه شده، به شیوه هایی غیرقابل درک برای ذهن انسان عمل می کند. نقش فیض پیشگیرانه در بازسازی و ایمان، و رابطه فیض پیشگیرانه و علم پیشین الهی نیز این نتیجه را تایید می کند که فیض پیشگیرانه اصل سازمان دهنده جامعه شناسی آرمینیوس است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از الهیات نئوارتدوکس تا دئیسم خردگرا: مطالعه تأثیرات مذهبی بر توسعه فلسفه سیاسی جان رالز [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Keeho Kim
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه نشان دادن این است که باورهای دینی اولیه جان رالز هدایت کننده توسعه فلسفه سیاسی بعدی او بوده است. من با تحلیل یک تحقیق مختصر دربارۀ معنای گناه و ایمان، استدلال میکنم که استقبال رالز جوان از نئوارتدوکسی، دیدگاه فلسفی بعدی او را در مورد کرامت انسانی شکل داد و مضامین اصلی پایاننامه کارشناسی او دوباره در اشکال سکولار در رشد فلسفیاش ظاهر شد. ، علیرغم اینکه او عقاید نئوارتدوکس را بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم کنار گذاشت. من تغییرات دیدگاه رالز در مورد مذهب خود را از طریق مقایسه آثار اصلی او، از باورهای نئوارتدوکس رالز جوان تا دئیسم خردگرایانه رالز بعدی، دنبال خواهم کرد. در فلسفه سیاسی رالز بالغ، نشان خواهم داد که رالز سکولار همچنان آرمانهای سامری خوب مانند برادری، احترام متقابل، عشق و عدالت را بهعنوان نیروهای محرک پشت توسعه دو اصل او یعنی عدالت و وظیفه کمک نگه میدارد. نتیجهگیری من این است که اگرچه رالز اعتقادات اساسی کلیسای اسقفی پروتستان را کنار گذاشت، اما هرگز انگیزههای مذهبی را که در دوران نوجوانی خود داشت، رها نکرد. هم آثار الهیاتی رالز جوان و هم افکار فلسفی رالز بالغ بر این عقیده هستند که نابرابریهای عمیق و دیگر شرارتهای بزرگ در جامعه و تاریخ بشر وجود دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
به سوی الهیات انجیلی چینی آمریکایی: وعده نئوکالوینیسم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Andrew David Ong
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تحقیقات اخیر انجیلی به طور فزاینده ای خواستار دیدگاه های الهیات قومی در زمینه آمریکایی است. زیرا همانطور که مرکز مسیحیت جهانی از غرب به جهان اکثریت تغییر کرده است، مرکز قومی و فرهنگی انجیلییسم آمریکایی نیز به زودی تغییر خواهد کرد - اگر قبلاً تغییر نکرده است. با این حال، در میان الاهیات زمینهای توسعهیافته در ایالات متحده، نه یک الهیات انجیلی چینی آمریکایی و نه یک الهیات انجیلی آمریکایی چینی دنبال نشده است. با توجه به اینکه آمریکاییهای چینی بزرگترین جمعیت آسیاییآمریکاییها هستند و اکثر مسیحیان چینی آمریکایی خود را انجیلی میدانند، شگفتآور است. بنابراین، این پایان نامه یک الهیات انجیلی چینی آمریکایی را دنبال می کند. این پایان نامه ابتدا با توضیح عوامل اجتماعی-تاریخی در پس رواج انجیلییسم محافظه کار آمریکایی در میان مسیحیان چینی آمریکایی آغاز می شود. ثانیاً، مهمترین آثار سوء انجیلیگرایی آمریکایی را در میان مسیحیان چینی آمریکایی شناسایی میکند و این آثار سوء را بهعنوان ریشهای الهیاتی در یکنواختی انسانشناختی، آشفتگی فردگرایی در مقابل جمعگرایی، و دکترین دوگانگی خلقت تشخیص میدهد. ثالثاً، این پایان نامه الهیات «پنت-انجیلی» آموس یونگ را راهی احتمالی برای پیشبرد می داند. با این حال، این پایاننامه نتیجه میگیرد که در حالی که یونگ چیزهای زیادی برای ارائه به انجیلیهای چینی آمریکایی دارد، سنت نئوکالوینیسم نه تنها میتواند در بسیاری از موارد مکمل یونگ باشد، بلکه نویدبخشتر با موانع کمتر برای الهیات قوی قومیت، بینشی هماهنگ از افراد است. و گروه ها، و یک دکترین جامع آفرینش که هنوز هم قادر به حفظ تمایزات است. از این رو، این تز گامی در جهت یک الهیات انجیلی چینی آمریکایی برمیدارد که نه تنها انجیلیهای چینی آمریکایی را مورد نقد قرار میدهد و هم به نفع آن است، بلکه طیف وسیعتری از مسیحیان آمریکایی را که بهطور غیرانتقادی برخی از مفروضات مشکلساز موجود در محبوب و محافظهکار آمریکایی را پذیرفتهاند، میپذیرد. الهیات انجیلی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اکنونِ بی زمان: به شکلی دلسوزانه غیرممکن: دفاع از دو ویژگی کلاسیک الهی
نویسنده:
Philip R. Olsson
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه یک مفهوم خدا را در سنت خداباوری کلاسیک مسیحی بیان میکند، که با فراخوانهایی برای تغییر قابل توجه یا تجدیدنظر در ساختارهای کلاسیک مبارزه میکند. توجه به دو صفت الهی نزدیک به هم مرتبط است که به ویژه در دهه های اخیر مورد هجمه فلسفی و کلامی قرار گرفته است - بی زمانی و ناممکن بودن خداوند (ناتوانی در رنج). آیا خداوند «کلاسیک» واقعاً امانوئل، یعنی با ماست؟ این سوال کلی انگیزه مطالعه است. سه فصل آغازین جنبه هایی از مفاهیم خدا را که توسط آگوستین، آکویناس و کالوین مطرح شده اند را تحلیل می کند. تنشهای ظاهری بین تعالی بیزمان و اتحاد تأییدکننده تثلیث با خلقت، با توجه به اجرای عدالت در مورد هر دو آموزه، قابل مشاهده است. فصل اول به بررسی ایده بی زمانی الهی و اندیشه های متناظر در مورد واقعیت زمانی می پردازد که در اعترافات یافت می شود و تعالی آگوستینی را با بینش های تکوینی و آخرت شناختی دو پدر دیگر کلیسا تکمیل می کند. فصل دوم تأیید آکویناس از تغییر ناپذیری قوی خدا و عدم لزوم خلقت را مستند می کند، در حالی که این سؤال را مطرح می کند که آیا او این موارد را به شیوه ای منطقی ثابت تأیید می کند یا خیر. سپس فصل سوم خطوط تثلیث گرایی و مسیح شناسی کالوین را دنبال می کند و در مورد «عروسی» مهربان خالق سه گانه خود با کل کار آفرینش تأمل می کند. سه فصل پایانی در حوزههای فلسفه و الهیات فلسفی فعالیت میکنند. فصل چهارم یک نظریه بی زمان (یا B) از زمان را ستایش می کند و چندین مشکل پیرامون نظریه های زمان دار (یا A) زمان را برجسته می کند. اما این دیدگاه پیشین حاکی از آن است که «حضور رسمی» وجود ندارد، و هیچ فضای ظاهری برای حضور خدای بیزمان با زمانها و عوامل زمانی باقی نمیگذارد. بنابراین فصل پنجم به دنبال پرداختن به «مشکل فعلی» ابدیت کلاسیک است. به این نتیجه میرسد که «مشکل فعلی» خداوند غایب موقتی را میتوان با پذیرش درک «بدون خطر» از مشیت الهی، که به بهترین وجه در قالب یک «فرمان اصلاحشده» درک میشود که به شدت همه موجودات و رویدادهای غیر الهی را به فعلیت میرساند، حل و فصل کرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
"ما خودمان نیستیم": مسیحیت افلاطونی جورج پی. گرانت: از غار تا صلیب و بازگشت با سیمون ویل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bradley Jersak
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: جرج پارکین گرانت (1918-1918) یکی از بزرگترین ذهن های کانادا در قرن بیستم بود. او بیشتر به خاطر کمک هایش به ناسیونالیسم کانادایی، سنت توری سرخ و نقد فلسفی اش از تکنوکراسی لیبرال شناخته شده است. در این پایان نامه، من استدلال خواهم کرد که پشت شخصیت گرانت به عنوان فیلسوف، دانشمند سیاسی، و فعال اجتماعی - در واقع که همه آنها را هدایت می کند - هسته ای منسجم از الهیات متفکرانه- نبوی وجود دارد که از تغییر دین گرانت نشأت می گیرد و توسعه می یابد. علیرغم جایگاه او در میان متفکران برجسته ما، معنویت و اعتقادات سازنده گرانت به اندازه کافی تثبیت یا جمع آوری نشده است. لوئیس گرینسپن توضیح میدهد: "کسانی هستند که در نوشتههای فلسفی گرانت به دنبال بیانی منظم از اصول اولیه فلسفی، خلاصه گرانتیوم هستند، اما این کار بسیار خطرناک است. .. [این] را باید در چارچوب تعهدات گرانت به فلسفه و مسیحیت در نظر گرفت... بیشتر افکار او با سیمون ویل درگیر بود، اما او در مورد آثار او بسیار کم منتشر کرد. هدف منحصربهفرد این پایاننامه، انجام این چالش دقیق است. یعنی، من زندگی و اندیشه جورج گرانت را به هسته مولد آن - «قلب موضوع» - برای استفاده از اصطلاحات او منتقل خواهم کرد. من با استفاده از تحلیل تجربه تبدیل گرانت، چهار آموزه اصلی گرانت را که در عبارت او «ما خودمان نیستیم» گنجانده شده است - و نگرانی اصلی او را آشکار خواهم کرد: تقدم خیر در مقابل اولویت اراده. . بخش عمده ای از پایان نامه، این اعتقاد را از طریق چهار آموزه ثابت دنبال می کند، که شامل دعوت گرانت به عنوان یک الهیدان متفکر و پیامبر اجتماعی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خود در آینه کتاب مقدس: هرمنوتیک و اخلاق پل ریکور
نویسنده:
Amanda Kirstine Ford
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : پل ریکور در «خود به مثابه دیگری» ماهیت خودبودن را در نظر می گیرد و به این نتیجه می رسد که آن را فقط می توان چند ظرفیتی فهمید. او از هویت روایی استفاده میکند تا نشان دهد که چون خود «عمل میکنند و رنج میبرند» هویت انسانی ارتباط تنگاتنگی با مواجهه با دیگری دارد. بعد اخلاقی در میانجیگری بین اخلاق غایتشناختی ارسطویی و اخلاق دینشناختی کانتی مورد بررسی قرار میگیرد که منجر به فرونسیس یا حکمت عملی میشود. کتاب با تعدادی آپوریا، از جمله مشکل شناسایی صدای درونی که در وجدان شنیده میشود، پایان مییابد - صدای تصدیق. ریکور در مقالهای مرتبط، که انگیزهای برای این تز - «خود در آیینه کتاب مقدس» است، به مسائل هویت از منظر دینی میپردازد. این پایان نامه به طور انتقادی توسعه اندیشه ریکور را مرور می کند، از فلسفه از طریق هرمنوتیک به اخلاق، و پیامدهای آن برای الهیات، حرکت از مسائل اراده، به هرمنوتیک کتاب مقدس و اخلاق مسیحی. مفهوم هویت روایی را زیر سوال می برد و به ویژه به جایگاه راوی نالایق در اجتماع می پردازد. نتیجه میگیرد که ما باید اصرار ریکور را جدی بگیریم که ایمان کتاب مقدس چیزی به توجه به آنچه خوب یا واجب است اضافه نمیکند، بلکه متعلق به اقتصاد موهبتی است که در آن عشق با نامگذاری خدا گره خورده است. با این حال، برای در نظر گرفتن اینکه این ممکن است چه معنایی را از نظر شبانی و اخلاقی برای کسانی که خود را به عنوان خود احضار شده می دانند و به دنبال یافتن تصویر خود در آینه کتاب مقدس هستند، با تمرین گسترده در هرمنوتیک کتاب مقدس، با تکیه بر توجه ریکور به ژانر به پایان می رسد. به عنوان یک حالت شاعرانه این تز پیشنهاد میکند که تمثیلهای کمیک به ما کمک میکنند تا بیش از آنچه در ضعف خود تجربه میکنیم امیدوار باشیم، در حالی که تمثیلهای غم انگیز ناتوانی ما را روشن میکنند و ما را قادر میسازند که شکست دیگران را ببخشیم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جان وسلی و زیبایی شناسی درگیر: آموزش مسیحی تحول آفرین [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Francisca Ireland Verwoerd
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلیسای ناصری مشکل هویتی دارد. ناصری ها به طور فزاینده ای با الهیات قدسی فرقه خود ناآشنا هستند، و شکافی بین آنچه مردم می گویند - الهیات مورد حمایت - و آنچه انجام می دهند - الهیات عملی وجود دارد. من استدلال میکنم که آموزش زیباییشناختی مسیحی میتواند نقش مهمی در کاهش اختلاف بین باورها و اعمال یک فرد ایفا کند. این نوع آموزش و یادگیری عناصر زیبایی شناسی کل نگر را در بر می گیرد که من آن را زیبایی شناسی درگیر می نامم. به نظر می رسد تحقیقات در علوم اعصاب ادراک بصری به امکاناتی اشاره می کند که هنر می تواند برای بازتاب دگرگون کننده ارائه دهد. آموزش مسیحی که ویژگی تماشای هنر را دارد میتواند این فرصتها را برای تأمل در ایمان بهعنوان باورها و اعمال ایمانی و اصلاح اختلافات در سطح شخصی و/یا جمعی بررسی کند. از آنجایی که کلیسای ناصری مبتنی بر الهیات جان وسلی است، من از یک پل آموزشی زیباشناختی بین الاهیات مورد حمایت و عملی که ریشه در زیبایی شناسی درگیر الهیات عملی وسلی، و در پیوند با معرفت شناسی تجربی و عاطفی وسلی دارد، استفاده می کنم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عارفان تنها: تحلیل الهیات عملی معنویت های نوظهور پساسکولار [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paula J. Lee
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سال 1981، کارل رهنر، الهیدان کاتولیک، درباره تجربهی فزایندهی تنهایی فردی که به دنبال تجربهای از خداست، نوشت، واکنشی به کاهش مداوم حضور در کلیسا و پیروی از دین. این پیشبینی امروزه با ظهور انبوهی از پیشکشهای معنوی در دسترس افراد خارج از مؤسسات مذهبی منعکس میشود. این نشان می دهد که بسیاری به دنبال منابعی برای رفاه معنوی هستند که قبلاً پیدا شده بود یا حداقل از طریق وابستگی مذهبی پیش بینی می شد. دو نقطه اختلاف بین معنویتهای مسیحی نوظهور و سنتی بر جایگاه اقتدار و نقش جامعه متمرکز است، حوزههایی که این پایاننامه بررسی میکند. «معنویت» در راهها و مکانهای غیرمنتظرهای در حال ظهور است و پیشبینیهای گسترده درباره سکولاریزاسیون را به چالش میکشد و برخی نظریهپردازان را وادار میکند که از این پدیده به عنوان معنویت «پساسکولار» یاد کنند. این پایان نامه تحلیلی موضوعی از معنویت پساسکولار است که در مطالعات کیفی اخیر در مورد معنویت، اما نه مذهبی، بیان شده است، که توسط داستان یک شخصیت ترکیبی تجسم یافته است. توصیف این واقعیت، مبنایی برای تحلیل دو درک نماینده از اقتدار و جامعه فراهم میکند: یک رویکرد مسیحی سنتی و یک رویکرد چندرسانهای پساسکولار به معنویت. من بهعنوان یک الهیدان عملی کاتولیک، این عبارات دین زیسته را مطالعه میکنم، علاقهمندم که روح خدا چگونه کار میکند تا مردم را به اشکال جدیدی از بیان معنوی الهام بخشد، و چگونه حوزه الهیات عملی میتواند گفتگوی فرهنگی را غنی و تسهیل کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید